19. tammikuuta 2013

Ajatuksia Fitneksestä....



Eilisessä Iltalehdessä oli hyvä juttu naisihanteen muutoksesta ja trendistä joka on suorastaan räjähtynyt käsiin. Fitneksen suosio on valtava ja tämän myötä naisihanne ja se miltä halutaan näyttää on selkeäsi muuttunut. Fitnessmallit jyräävät lehtien palstoilla ja entiset sohvaperunat innostuvat liikunnasta ja tähtäävät Bikini - tai Body Fitness -kisoihin. Artikkelissa oli hyvin kirjoitettu, että "laihaksi pääse lopettamalla syömisen, fitneksessä taas on kyse kovasta työstä kuntosalilla ja kokonaisvaltaisesta ja kurinalaisesta elämästä".

Luen paljon Fitness -blogeja joiden bloggaajat ovat näitä Bikini-tai Body Fitness -kisoihin tähtääviä henkilöitä. Myös näistä blogeista käy ilmi se, että kisaajamäärät ovat suorastaan räjähtäneet käsiin viime vuoden aikana ja tämän vuoden kisat näyttävät millaisista kisaajamääristä todella on kyse. Fitneksen ympärillä jyllää valtava bisnes johon myös tavalliset kuntosalikävijät ottavat omalta osaltaan osaa kun ilmoittautuvat erilaisiin valmennuksiin kuten minä.

Olen ollut viimeiset 5 kk valmennuksessa jonka alussa minulle tehtiin ruokavalio, kuntosaliohjelmat lisäravinnekartat yms.. Minulla on ollut Personal Trainer jonka kanssa olen treenannut parhaimmillaan kerran viikossa. Täytyy sanoa, että nälkä kasvaa syödessä. Tulokset tulevat erittäin hitaasti ja voin sanoa että nyt alkaa pikku hiljaa huomaamaan muutoksia omassa kehossa. Käsien ja olkapäiden muoto on muuttunut, jalat ovat lihaksikkaammat kuin ennen jne. Kovaa duunia ja kurinalaisella ruokavaliolla. Nostan hattua näille tyypeille jotka lähtevät kisaamaan ja noudattavat kurinalaista elämää 24/7, 12 kk vuodessa.

Jos kiinnostuit Iltalehden jutusta niin käy lukemassa se täältä. Mitä ajatuksia se herätti?




3 kommenttia:

  1. Mä olen ihan tosissani joskus harkinnut fitness harrastusta, mutta tällä hetkellä se ei ikäväkseni onnistu hektisen elämän takia. Mutta mikäli tilanne joskus rahouhoittuu ja elämä tasoittuu, niin miksikäs ei. :)

    VastaaPoista
  2. Itse innostuin saleilusta ja fitneksestä n. 10 vuotta sitten, luin paljon pakkista ja treenasin suht tavoitteellisesti. (Tapasin silloin nykyisen mieheni, joka harrastaa myös kuntosaleilua/bodausta.) Minulla kävi niin huono tuuri, että selkäni sanoi poks. Sitten se treenaaminen jäi. Nyt olen saanut selkäni jokseenkin ok-kuntoon ja voin taas treenata. Nyt vaan ahdistaa se, että olen niin kaukana siitä, kun olin hyvässä kunnossa. Onneksi mulla on sellaiset geenit, että saan lihasta treenaamalla. Ongelma on vaan se, että tykkään myös herkuista... Kovin kurinalaiseen ruokavalioon musta ei ole (siis mun allergiaruokavalion lisäksi). Itse olen jo pitkään ihaillut fitness-naisia ja heidän ulkonäköään. Anorektiset rimppakintut eivät ole mielestäni kauniita. Musta on tosi kiva, et kirjoitat tästä aiheesta. Monet muotibloggaajat suosivat näitä anorektikkotyttöjä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen myös harrastanut monta vuotta salitreeniä mutta jo vuosi sitten alkoi tuntumaan siltä että ilman ohjausta en saa haluamaani tulosta. Oikealla ruokavaliolla ja tiukalla treenillä alkaa tuloksia näkymään. Jos rahavarat vaan antavat myöten niin aion ehdottomasti jatkaa PT:n kanssa treenaamista sillä niistä saa niin paljon irti ja tekniikat kehittyvät. Minulla on naisihanne muuttunut viime vuosien aikana. "rimppakintut" on vaihtunut kauniin lihaksikkaisiin fitness -naisiin. Noudatettuani 5 kk tiukkaa treeniä ja ruokavaliota tiedän että kaunis vartalo vaatii hurjasti työtä ja uhrauksia. :)

      Poista

Haluan ylläpitää blogissani positiivisen fiiliksen ja tästä syystä vain asialliset kommentit julkaistaan! :)